Beställning

Du måste vara minst 18 år för att handla i vår webbutik. När du slutför din beställning skickas en bekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finns uppgifter om de varor du beställt samt fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen ska du kontakta oss direkt via vårt formulär.

Priser och betalning

Våra priser anges i SEK (Svenska kronor) inklusive 25 % moms. För ett fåtal varor används 6 % moms (till exempel böcker). Vi reserverar oss för prisändringar beroende på ändrade villkor från leverantörer eller felaktig information i webbutiken. 

I kundvagnen kan du se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angivna i kassan och är beroende av valt betalningssätt. Vi använder Klarna som betalningstjänst och du kan välja mellan faktura, kortbetalning eller direkt banköverföring. 

Ångerrätt och reklamation

Du måste meddela oss om du tänker utnyttja din ångerrätt eller reklamera en vara. Själva returen hanterar du sedan via din orderhistorik när du loggat in. Kom ihåg att du alltid måste meddela oss innan du skickar en vara i retur.

Ångerrätt

Din ångerrätt gäller i 14 dagar från det att du tagit emot en vara. Du måste meddela oss om returer/ångerätt och det måste klart framgå att du ångrar dig. Fristen för din ångerrätt börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

Din ångerrätt hävs om varan inte är oskadad i obruten orginalförpackning eller om eventuell försegling/plombering brutits.

När du utnyttjat din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den. Om varan skadas eller kommer bort förlorar du ångerrätten.

Reklamation

Vi reklamation ska du meddela oss varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig. När du har meddelat oss så skickar vi en förbetald fraktsedel och anvisningar till dig.

Retur

Retur skall ske inom 14 dagar från leveransdagen under förutsättning att varan återlämnas i oskadat och obrukat skick i obruten originalförpackning. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt.

Leveranser

Alla varor skickas med Postnord. Leveranstiden är 2-5 arbetsdagar. Beställningar som genomförs under en helg skickas tidigast första vardagen efter. Om förseningar skulle uppstå utan att vi har meddelat dig ska du kontakta oss direkt via e-post: kontakt@bradspelskafeet.se.

Hämtar du ej ut dina beställda varor debiteras du för våra transportkostnader samt eventuell lagerkostnad. För närvarande är kostnaden för detta 249 kr. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp eller som ångerrätt.

Fraktalternativ: brev

Några av våra varor kan skickas som brev. Med detta fraktalternativ kan vi inte tillhandahålla leveransstatus och du kan inte heller spåra din försändelse via kollinummer.

Fri frakt för brev upp till 50 gram.

Fraktalternativ: paket

Detta är vårt vanligaste fraktalternativ och kan användas för samtliga varor. Paket levereras till ditt närmaste paketombud och du hämtar själv ut det efter att ha blivit aviserad via sms, e-post eller brev. Detta fraktalternativ har leveransstatus och kan spåras via kollinummer.

Kostnad efter vikt: 49 kr - 99 kr

Transportskada

Transportskada ska anmälas till det paketombud där du hämtat ut varorna. Om du upptäcker en skada först när du kommit hem tar du med dig hela paketet (både varor och embalage) till paketombudet för att göra en skadeanmälan.

Force majeure

Vi tar inte ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets kontroll såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vi tar inte heller ansvar för eventuella förändringar på varor eller varuegenskaper som orsakats av respektive leverantör eller för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå hos kunden.